fbpx

המדריך השלם לרכישת רכב יד שניה

מחפש רכב יד שניה ?

לצורך כך נכתב המדריך הזה. ריכזנו עבורכם מושגים מרכזיים שישמשו אתכם לצורך הבנת המושגים הנפוצים בתעשיית כלי הרכב, שעמוסה בכל כך הרבה מידע.

ההמלצה הראשונה לקניית רכב יד שניה היא לצבור כמה שיותר ידע בתחום, כדי שתדעו מה לשאול, מה חשוב לכם ואיך להגדיר איזה כלי רכב אתם מחפשים. אז אם אתה מחפש רכב יד שניה לפני שתתחיל בחיפוש, מומלץ לקרוא את המדריך ולהבין את המושגים הראשונים בעולם כלי הרכב.

סיווג המכונית על פי קטגוריה

לא פעם שומע מחפש רכב יד שניה במושג מבלבל שנקרא ‘סיווג המכונית על פי קטגוריה’. מדובר בניסיון לאפיין את שוק כלי הרכב  – השוק האירופאי, השוק האמריקאי והשוק הבריטי – בהתאמה לקטגוריות.

אחת הקטגוריות הפופולאריות ביותר היא גודל הרכב.

לדוגמה,

  • מכוניות מיקרו: מרצדס סמארט פורטו.
  • מכוניות מיני: ניסן מיקרה וקיה פיקאנטו.
  • רכב משפחתי: סובארו אימפרזה, טויוטה קורולה, יונדאי אלנטרה.
  • מכונית ספורט: פורשה 911 , פורשה בוקסטר, פרארי 488.
  • מיניוואן: טויוטה ורסו.
  • ועוד.

 

מחפש רכב יד שניה על פי תת קטגוריה

במשוואת החיפוש של הרכבים על פי קטגוריה מסתמנות גם תת-קטגוריות. דוגמה טובה לכך הם הרכבים בקטגוריית פנאי ושטח, שבתוכם נכללים כלי רכב בעלי יכולות משתנות החל מטיפוס על מדרכות, דרך נסיעה על שבילי כורכר ועד לנסיעת שטח שכוללת נסיעה במדרונות של הרים וחצייה של נחלים.

אם אתה מחפש רכב יד שניה בקטגוריה זו כדאי להתמקד ולהבין את הצורך, ועל פי זה לסמן את תת הקטגוריה המתאימה ביותר. בקטגוריה זו תוכלו למצוא רכבי פנאי שטח קטנים ובינונים שמתאימים לנסיעה על כורכר, רכבי פנאי שטח גדולים שיש להם ביצועי שטח טובים ובינוניים יותר, ואפשר גם למצוא רכבי שטח מובהקים כדוגמת האמר H3, שאיתם תוכלו להגיע לכל פינה במסלולי הג’יפים האפשריים.

מפרט הרכב

אחד הכלים להשוואות בין כלי רכב שונים ושווי הרכב שונים הוא באמצעות מפרט הרכב. אם אתה מחפש רכב יד שניה, ומעוניין להשוות בין שני כלי רכב מאותה קטגוריה, זה הזמן לפנות למפרט הרכב ולהשוות ביניהם – זה לצד זה. יש לא מעט אתרי רכב שמספקים מידע מדויק שכולל את מפרט הרכב, כמו; מידע על המנוע, מידות ונפח התנעה, בטיחות מתקדמת, תא נוסעים ואבזור מרכזי.

סוג הגיר

עוד מידע שנשמע לא מעט בשוק כלי הרכב הוא סוג הגיר – ובעברית ‘תיבת הילוכים‘. יש כיום מספר סוגי גירים והמוכרים שבהם הם : ידני , אוטומטי , רובוטי ורציף.

לכל אחד מהם יתרונות וחסרונות וצריך לדעת באיזה רכב ובאיזה גיר כדאי לבחור. 

מעוניינים לקבל עזרה במציאת רכב ? צרו קשר עוד היום כאן 

מוזמנים גם לעמוד שאלות ותשובות שלנו כאן 

צור קשר

קידום אתרים בחיפה קידום אתרים אורגני